Monday 26 March 2012

♥ Sikap

"Orang tidak akan pernah berpuas hati jika diri kita lebih baik daripada mereka"

Setujukah anda semua tentang pernyataan di atas?

Pernah mengalami situasi sedemikian?

Ataupun diri kita sebenarnya orang yg tidak akan pernah berpuas hati itu?

Bercakap tentang pengalaman diri sendiri,

memang betul ada orang yg tidak akan pernah berpuas hati dgn diri kita..

Lebih-lebih lagi jika diri kita ini lebih baik daripada mereka..

Misalnya, pandai sikit drpd mereka, disukai ramai, selalu mendapat perhatian drpd persekitaran,

cantik sikit drpd mereka & lain-lain kelebihan lg..

Ringkasnya, ada sahaja yg akan dilakukan oleh orang-orang yg tidak pernah berpuas hati itu..

Memuji kita tapi dlm nada yg menyindir, memerli dgn kata-kata yg sinis, sikit-sikit kaitkan diri kita 

dgn perkara-perkara lepas, sengaja mengungkit hal-hal lepas yg agak memalukan diri kita,

mengeluarkan kata-kata yg menghiris hati dgn senyuman selamba, mengumpat sana-sini..

Selagi mereka nampak diri kita ini tetap tenang & buat-buat tidak tahu saja,

selagi itulah mereka berusaha utk mencari jalan utk menjatuhkan kita..

Ingin saya katakan bahawa usaha kalian itu sia-sia sahaja..

Kerana semakin kalian mencuba utk menjatuhkan saya,

semakin saya berusaha utk membuktikan bahawa saya lebih layak drpd kalian..

Cakaplah..

Umpatlah..

Fitnahlah..

Kerana kalian takkan mampu merobohkan keteguhan yg ada di dalam hati saya..

(^-^)

No comments: